torsdag 24 november 2011

minusgrader snälla !

Jag vill kanske inte ha så här mycket snö, men snälla rara lite minusgrader vore inte fel ! Vår inhägnade del av trädgården börjar anta formen av en leråker efter allt jäkla regnande o plusgraderna.. Så hundbeståndet.. i alla fall delar av dem börjar bli outhärdligt ingrodda med lera i pälsen, de drar in så mycket lera så man storknar.. golven är aldrig rena känns det som.Och min allergi börjar opponera sig, just skitiga hundar är något som drar i gång symtomen stort. Jag är tvungen att bada dem helt enkelt, även om det känns mindre meningsfullt om man tittar ut o ser vädret.
 Till helgen skall i alla fall terrierna få ut och jaga, sonen skall åka o gå som hundförare vid en större jakt på hjort och ev. gris, hoppas de gör bra ifrån sig så de blir nöjda och vill ha dit dem igen.Snart kan jag registrera Maksyma i SKK, hennes polska stamtavla är nu på gång, toppen ! Då kan jag börja planera för utställningar och prov sedan..

1 kommentar: