torsdag 3 november 2011

Glada hundar


Skulle ju lägga några blodspår åt hundarna i dag, hämtade klövar blod o snitzlar o gav mig i väg upp på skogen. La ett kort rakt åt Maxi, ett mellanlångt med oblodad vinkel till Ciiku och ett rätt enkelt motivationsspår till Chanti däremot med en del störning då älgar trampat runt en massa där jag la hennes spår.Åkte hem o tänkte att det får ligga ett par timmar, under tiden tog jag Ciiku o Maxi på en lång prommis, det uppskattades stort, de tyckte det var roligt o komma ut på vägarna runt byn :) Maken o en av sönerna var i full färd med att utöka inhägnaden runt vår tomt, så hundarna ska få lite mer att röra sig på.. Nåväl när spåren legat lite drygt 2 tim. åkte jag upp med Ciiku, Chanti o Maxi. Startade med Maxi, hon tog sig ivrigt an spåret ,men snurrade en del samt kikade lite på mig ibland.. poletten har inte hunnit trilla ned ännu exakt vad detta handlar om, hon spårade ivrigt när hon kom iväg och fann klöven vilket ju var en lycka för henne (och matte). Sedan var det Ciikus tur, hon har gjort detta ett antal gånger så hon visste exakt vad det handlade om och var riktigt på ! Spårade klockrent, hon är så duktig :) synd att hon inte är 9 mån ännu, för hon är definitivt klar för anlaget. Ja sedan tog jag ut Chanti som hunnit bli riktigt otålig av all väntan, hon visade klart att hon var sugen på att spåra ! och tog sig an spåret med glädje, spårade utan någon som helst anmärkning och blev som vanligt väldigt full i bus när hon hittade klöven :) Jag var helt nöjd med mina hundar, de skötte sig så bra.Ja så när vi kom hem var maken o sonen klara med stängningen så hundarna skulle premiär rastas i den nya inhägnaden. Och de fick glädjefnatt, särskilt Jacko visade att detta GILLADES starkt, det var underbart att se så glada de var över att kunna skutta runt i den lilla trädbacken som nu också ingår i deras inhägnad. Jag tyckte det var helt suveränt, de fick nu mer än dubbelt så mycket att springa på här hemma :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar