måndag 7 november 2011

Livet med hundar

Att ha ett gäng hundar har många olika sidor.. ibland känns det lite småjobbigt som när en tik höglöper och vi har två hanar i huset.Men allt går ju med lite planering och förstående familjemedlemmar.Maxi började höglöpa i helgen och Jacko vet ju naturligtvis precis vad det handlar om.. men den lille brådmogne tyska jaktterriern Turbo måste också passas då Maxi konstaterat att detta är en hane dock lite ung kanske men nog går det väl att uppmuntra honom på något vis :P Hon har nu väckt hans slumrande manlighet genom sitt mycket insmickrande och uppmuntrande agerande hmmm.. han är 6 mån men har nu fattat galoppen o måste hållas borta från det lilla löpska "stycket" :) :) 

Maxi är annars en otroligt härlig tik, jag är så nöjd med henne ! det känns verkligen som jag hittat helt rätt med henne. Snygg, trevlig, väluppfostrad ( ja förutom möjligen vid matbordet då.. hon är omåttligt intresserad av allt som finns på det).
Ja så de goda sidorna med att ha hund(ar)  de är ju hur många som helst.. jag kommer ut väldigt mycket då de kräver sin motion o sysselsättning, man träffar o får umgås med väldigt mycket trevliga människor(vanligtvis andra hundägare/uppfödare) De är en aldrig sinande källa till glädje med sina upptåg, även om de ibland hittar på vissa hyss kan man aldrig vara arg länge på dem.. Men att vara hunduppfödare med ett antal hundar i huset kräver som sagt en förstående familj..ofta är jag ju borta på prov, utställningar o andra hundiga sysselsättningar, familjemedlemmarna får också ställa upp o fixa o dona med hundarna. Så jag vill säga till min familj ; Ni är bäst !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar