söndag 9 februari 2014




          









Nu har det hunnit hända en heldel... Strax före jul blev Bella påkörd då hon tog sig genom stängslet fick tag på rådjur o drev upp på 272:an  , värsta morgontrafiken, folk kör som idioter ! Jag var över på andra sidan ropade, visslade.. hörde vagt hur hon drev. Trafikbruset var för högt. Hem och upp bakom uthuset, hörde henne bättre, ropade, visslade så blev hon bara tyst. Ca 20-30 min senare stod hon på gården på tre ben. Skrapsåren gjorde att jag förstod hon blivit påkörd. In till ulltuna och hon blev kvar, höften hade hoppat ur led, bilen hade kört rätt över henne, de såg dubbavtrycken i skinnet på henne. Levervärdet var skyhögt. Men den lilla fighern har klarat det.. men jag är lite fundersam huruvida hon fortfarande har ont då hon har ett stressat beteende efter olyckan.. ska fråga vet om detta.
Så har Ciiku fått sina valpar, sex stycken.. tyvärr dog en av tikvalparna när hon var knappt en vecka. De är nu 3 veckor och så söta så.
Allt som var planerat på hästsidan har gått åt h-e  då jag inte fick hem Hatta som planerat.. strul,strul,strul..
Heba har vi fått hem. hon en mycket rolig personlighet, vaktar hagen från andra djur o har koll på läget i det stora hela. Så lånade jag ett sto som heter Synd, där tanken var att köpa henne om allt funkade bra. Tyvärr känner jag att det inte kommer bli bra i det långa loppet, supersnäll är hon i all hantering, trafiksäker.. men jag tycker jag får bråka för mycket med henne om hon ska flytta sig för skänkeln etc. hon gillar fart o fläkt, och det är kul ibland det tycker jag med :) men jag vill också utvecklas som ryttare :)
Var och hälsade på Hatta förra veckan och det är en historia för sig, vilket jag för närvarande inte kan gå in på, men jag blev mycket mycket besviken, och väldigt ledsen över den totala ovilja och oförståelse jag möttes av hos den person som har ansvaret för att Hatta sköts på ett acceptabelt sätt..
Ja hon ska komma hem månadsskiftet februari/mars iaf

Heba
En av Ciikus valpar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar