torsdag 27 februari 2014


 
Nu är äntligen Hatta hemma ! hovarna ser ut som skit, och jag har fått bråka för att hen skulle verka henne då jag varit och hälsat på o då såg att de var förväxta o sneda.. fick bråka mycket och hen skyllde bara ifrån sig på damen som äger gården där hon ställt Hatta. Jag köpte inte det för det var inte den damen jag skrev kontraktet med.. Men är man bortskämd o pappa slantar upp hela tiden så vill/kan man tydligen inte ta ansvar.. grrr..
skönt i alla fall att min häst nu är hemma igen !
Valparna växer så det knakar.. fyra är tingade, en fin hanvalp finns fortfarande att tinga, de är 6 veckor på söndag. De rymde natten till min födelsedag, så när jag kom hem från jobbet 06.00 fanns det små visitkort i hela huset som avslöjade att de haft roligt o levt rullan, men då var de tillbaka i valprummet igen, trötta o nöjda..
Bella är lite piggare nu, men har dragit på sig något elände i halsen som veterinären måste titta på.. planerar smått en kull efter henne under 2015 troligen med den eminente hanen Parlours John Deere alias Turbo, som ju bott hos oss, vi jagade in honom o han är en mycket duglig jakthund o har ett kanon temprament, vacker dessutom.. kan bli riktigt bra då Bella är en mycket bra jakthund o riktigt bra i gryt, fixar allt man sätter henne på.
spännande att se fram emot..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar